Translate

joi, 18 aprilie 2013

Transportul la Roma - februarie 2012

Seria despre vacanta mea de la Roma din februarie 2012 continua.
Cazarea am detaliat-o in articol separat si vor mai veni si alte capitole.
articol cazare Roma
- articol mancare la Roma  
Roma la pas partea I 
Roma la pas partea II 
Tur gratuit Roma 
Roma alte sfaturi

De la aeroport (Fiumicino) la hotel am decis sa mergem cu transportul in comun, aflasem ca exista o firma specializata pe astfel de curse -TerraVission, la dus am dat 4 euro/persoana, dar fusese ceva oferta fiindca la intors a fost 6 euro/persoana, acesta fiind pretul normal. Cursele sunt din aprox. 30 in 30 de minute si dureaza cam 50 de minute, functie de trafic, aeroportul Fiumicino fiind la 30 km de Roma. Plecarea de la gara Termini are ca punct de reper  alimentara Spar, iar la aeroport cum iesiti mergeti muuult in dreapta, cred ca au si ceva panouri de reclama si acolo este zona de autobuze. In gara Termini la casa lor de bilete am vazut ca au si curse pentru aeroportul Ciampino. 

Pentru oras in sine, citisem de acel Roma Pass de 25 de euro care va ofera transport in comun si intrare la muzee pe o perioada de 3 zile (72 ore, fiindca se mentioneaza ora la care a fost achizitionat). Ofera o harta, transport gratuit, intrare gratuita la 2 muzee la alegere si reduceri la pretul biletelor la multe alte muzee. 

Cumva, fara sa o discutam in mod concret, am decis ca vrem sa vedem cat mai mult din Roma outdoor si sa lasam muzeele pe altadata. Mai citisem acest sfat si la altii si pe asta il recomand si eu, Roma e tot o piatra istorica si-o biserica, e pacat sa o vizitati din prima indoor. 

Si pentru asa ceva aveti oferte pe alese (am vazut in statii autocolante pentru 6 astfel de tururi) la hotel erau pliante pentru doar 2 dintre aceste tururi. Noi am mers pe Roma Open Tour, un autobuz verzui deschis, supraetajat (cam toate sunt cu descoperite), care oferea bilet pentru 24 ore sau pentru 48 ore, cu mentiunea de Hop on / hop off.
Biletul pentru 24 de ore era 21 de euro, iar pentru 48 ore 26 euro. Avea traseu bun, acoperea exact marile obiective turistice si avea si harta explicativa, dar avea minusul ca ultima cursa era cu plecare din Termini la ora 17, sau de la Vatican aproximativ ora 18. Deci pe seara sunteti pe cont propriu, dar nu e motiv de ingrijorare, distanta este mai mica decat credeti, o sa vedeti la articolele despre Roma la pas, noi le-am facut la picior. Nu stiu restul autobuzelor ce program au, dar ca traseu probabil sunt doar mici variatii.
Ti se da un bon fiscal la prima urcare, unde este indicata data si ora de incepere a turului. Mai primiti o punguta de casti, autobzul fiind prevazut cu sloturi pentru ascultat ghidul audio, cu foarte multe optiuni de limbi straine, nu si romana. Intre obiective canta muzica clasica ;)
Desi era februarie, noi am ales sa stam la etajul descoperit si nu eram singurii, dar trebuie sa fiti  bine echipati, ma gandesc ca si vara o plararie si o esarfa nu strica.




In albumul Facebook puteti vedea o selectie (400 de poze din 2500 se cheama selectie) a locurilor vizitate - Album Roma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu