Translate

luni, 4 noiembrie 2013

Albastru la puterea infinit - Skiathos gastronomic

Cam asa am simtit eu Skiathos-ul: pentru mine a fost matematica culorilor - albastru la puterea infinit sau combinatii de albastru luate in minim 3 nuante. Eu sunt vizuala foarte mult :)
Acesta a fost un jurnal pe care l-am notat in fiecare zi pe telefon. Stiu ca va fi telegrafic de multe ori, dar am decis sa-l las asa. Am vrut sa ma bucur de vacanta si asta am si facut.
Oricum, Skiathos-ul merita de acum multe vacante din partea mea. Skiathos-ul e frumos, e albastru, e cald, e primitor, e linistit, e aerisit desi plin de turisti, e gurmand, e pisicos. E "dolce far niente" in greaca :)

Mai jos gasiti separat si celelalte zile, mancarea, croaziera de o zi si alte informatii utile.
- Albastru la puterea infinit - Jurnal Skiathos 1
- Albastru la puterea infinit - Jurnal Skiathos 2
- Albastru la puterea infinit - Jurnal Skiathos - croaziera 
- Albastru la puterea infinit - Jurnal Skiathos - Oras
- Albastru la puterea infinit - chletuieli si alte sfaturi

Dupa cum am zis si in jurnal marea majoritate a meselor au fost luate la Dino's fiindca avea in fiecare cate un fel special, totul era gatit atunci si aveam garantia unei mese rezervate.
Plus atitudinea, micile reduceri pe care ni le facea au contat. Desi era septembrie si insula era destul de lejera, toate celelalte daca aveau 2-3 mese, chiar si cele de promenada la el era plin in fiecare seara si se astepta si in picioare.

Am mai gasit la fel de plin si la terasa cu rotisorul minune pe carbune, unde la cina initial nici nu am gasit loc si am preferat sa ne intoarcem de pranz.

MIERCURI - JOI sosire
Ce mi-a placut ca el (Dino, patronul) in fiecare seara la final manca o portie din specialitatea serii. Am mai apreciat faptul ca el se trezea in fiecare dimineata la 5 si mergea in piata la pescari ca sa-si ia ingredientele zilnice.
Ne-a adus de inceput cate un paharel Ouzo si o paine de casa cu cateva cubulete de unt. Painea, facuta cu malai foarte fin si cu seminte de susan pe deasupra, a fost excelenta. In fiecare seara primeam asa tratatie si in unele seri am preferat sa cerem gyros pita, care venea calda.

gustari

O masa de 2 persoane cu o salata imensa si o gustare de creveti la mine, iar la sot o supa si un mix grill (oficial de 2 persoane), carafa de vin si bautura racoritoare , a ajuns la un total de aprox 40 euro.
mix grill, cartofii erau mai mult decor
shrimp saganaki

VINERI
Am luat micul dejun tot acolo si am incercat celebrul lor iaurt. Foarte bun si foarte cremos. Si omul stie cum sa-si faca treaba ca sa te simti special. Fetita doar a fleoscait laptele prin iaurt asa ca nu l-a trecut la nota, o cafea la fel a ramas nemarcata, iar nota a facut-o direct la masa si cand totalul a fost 26 euro a rotunjit-o la 25. Nu e mare suma redusa dar ideea te face sa revii.
Am in plan sa incerc cat mai multe din localurile de desert intalnite in drum pe langa port. In prima seara am intrat la o yogurterie si mi-am luat cu aroma de fistic si cioco neagra fierbinte peste. Ramasesem in gand cu yogurteria din Toscana, dar nu s-a ridicat la inaltimea ei. Acolo era usor acrisor iaurtul si facea un contrast placut. Aici l-am simtit ca o simpla inghetata, dar fin si aici.
In seara asta am ochit un local care se lauda cu inghetata si wafles home made.
Si in alta seara vom incerca magazinul de sortimente de rahat si niste deserturi care arata interesant (Oana L, de aici ai primit rahatul)

Frappe-ul la ei este ness, apa si zar, totul dat la robot/blender pentru finete. S-au adaptat si il fac si cu inghetata sau lapte, dar nu aia e reteta originala. Inventata chiar de ei de altfel, de fapt un cipriot mai exact. Mie mi-a placut si asa, e chestie de obisnuinta pana la urma.

Vineri seara am mancat tzatziki, muuult usturoi, dar bun in rest si platou mix de fructe de mare.
Desert vineri seara am incercat o inghetata home made si am luat 3 sortimente. Imense cupele in primul rand. 2 euro fiecare. Am luat un sortiment din vanilie, nuca si caramel - Niniri parca. Bitter cioco. = Africana, avea si bucati crocante de cioco. Si Karioka - ciocolata traditionala greceasca , era cu lapte si banuiesc ceva aroma de migdale sau fistic. 

SAMBATA
Seara am luat mix grill si specialitatea zilei - miel la cuptor cu orez si cartofi copti.


DUMINICA
De pranz am avut summer salad si chef salad.
Diseara vom incerca deserturi multe si bune: clatite, aratau excelent, walnut cake, apple pie.
Eu mai vreau sa incerc la clatitarie o specialitate cu 4 feluri de branze. N-au mai fost sa fie, la anul.
Cina de duminica seara a inclus miel la cuptor si specialitatea zilei: vita cu sos gravy. Iar la desert a fost dezmat calorios: baclava, apple pie, walnut cake, cheese cake, pancakes. Ne-a facut un platou cu cate o felie din fiecare.
sus - cheese cake, mijloc - apple pie, jos - walnut cake

pancakes, criminal de bune
baclavaua era ca o felie de tort, imensa , dulce si buna

LUNI
Cina a fost caracatita cu cartof copt. Delicios. Iar desert pancakes.


MARTI

Mancat la Dino creveti, buni dar nu straluciti cum a fost caracatita din seara anterioara. La Zavat in Bucuresti sunt mult mai buni poate si fiindca sunt decorticati.    

MIERCURI
Mancat la alta taverna cu multe tepuse de carne la carbune. Am incercat pui umplut cu legume, vita umpluta cu branza si legume, coaste de porc si file de porc. Aratau super bine cioloanul de porc si copanul de miel. Astea erau la gramaj si erau imense. Raman pt la anul.





JOI
Seara am incheiat-o la Dino cu specialitate de vita si caracatita. Iar la desert am avut un tort fiindca am avut un sarbatorit in grup.
La final ne-a servit un limoncelo home ,foarte aromata si ascunde bine gradele de alcool.   



o salata foarte buna servita in una din zile

rosii umplute cu orez

souvlaki pt copil, adica o singura frigaruie

Si sa vad cine citeste pana la sfarsit si ma boscorodeste cand voi spune ca m-am intors chiar mai slaba decat am plecat desi am mancat bine, mult si cu pofta. Dar am si inotat ca o rata zilnic niste ore bune.

Toate fotografiile acestei vacante le puteti gasi in albumele dedicate pe pagina Hai Hui Stangaci Facebook:
- calatoria cu feribotul
- apus in Skiathos - pe plaja Agia Eleni si la Kastro
- Skiathos Town
- Skiathos beaches
- Croaziera - Plaja Lalaria - Kastro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu