Translate

vineri, 22 noiembrie 2013

Black Friday de vacanta - plusuri si minusuri


Am incercat sa stau departe de nebunia asta cu Black Friday, dar vad ca incepe sa prinda amploare si la noi (deja exista si hashtaguri dedicate #bf2013 sau #blackfriday ). Si probabil usor usor va deveni la fel de normala ca si asimilarea lui Valentine Day si Haloween.

Exista si  site-uri generale dedicate acestei zile - black-friday-romania.ro si blackfriday.ro. Pe pagina 4 google am gasit si reduceri black friday. Trecem peste faptul ca sunt cam 2-3 texte care se repeta cam peste tot pe internet.
 
Pe langa ofertele de electronice, tehnice, carti, vestimentare, accesorii diverse au inceput sa se inscrie in aceasta miscare si agentiile de turism care vin cu diverse oferte speciale.
Va recomand pana acum dupa cum urmeaza:
- Travel Girls  ia la rand agentiile si arata punctual plusuri si minusuri din felul in care isi prezinta (sau nu) ofertele speciale. Vin cu update periodic functie de noutatile care mai apar. Mai dati-le un refresh periodic ;)
- Airlines Travel a pregatit inca de ieri un articol cu o lista de agentii care anuntau ca vor veni cu promotii dedicate acestei zile
-  Iulian de la Trans-Ferro vine si cu urmatoarea oferta #cutrenul Bucuresti-Viena de la 39 euro (iar apoi mai aveti si update cu nr 13 de la mine mai jos)

Originea numelui: "Ziua reducerilor si-a primit numele de la haosul din trafic pe care l-a provocat la inceput in orasele din America.
Numele Black Friday isi are originea in Philadelphia, unde descria traficul greu de dupa Ziua Recunostintei. 1961 a fost primul an cand s-a folosit acest termen si s-a extins dincolo de Philadelphia in 1975.
Black Friday si-a primit numele de la expresia engleza "get in the black", adica sa faci profit. Termenul Black Friday a aparut pentru ca retailerii sperau ca aceasta zi sa le aduca balanta pe zero sau chiar sa-i duca spre profit odata cu sezonul Craciunului." (sursa)

Iar Wikipedia ne spune ca ar trebui sa fie vinerea care urmeaza zilei de joi cu Thanksgiving. Ziua de Thankgiving este intotdeauna a 4-a joi a lunii noiembrie care in acest an cade pe 28 noiembrie, deci adevaratul Black Friday va fi pe 29 noiembrie cum au ramas fidele cateva companii la noi in tara. Restul au furat startul dupa cum se poate observa. Si daca la unii reducerile tin totusi pana la ziua 0 de 29 la altii e valabil doar pentru ziua de astazi sau cel mult extins si pe week-end. Ca asa facem noi treaba.

Aici gasiti si lista de oferte de calatorie pentru Adevaratul Black Friday de pe 29 nov.

 Daca mai aflu informatii interesante revin cu update. Va doresc cumparaturi inteligente! :)

Update 1: Bibi Touring vine cu oferte de Black Friday 2014

Update 2: Oferta semnalizata BF Northia Star Travel 

Update 3: Week Travel ne anunta ca adevaratul Black Friday este pe 29 noiembrie si ei atunci vor veni cu oferte.

Update 4 - Travel Solutions zice de oferte BF pe google dar de fapt nu e nimic semnalizat pe site ci doar niste oferte de early booking

Update 5 - Calator.org zice de Turo si BJR ca ar avea oferte. Absolut nimic despre BF pe cele 2 site-uri. Dar si textul este din 12.11.

Update 6 - Captain Travel are  semnalizat in dreapta Black Friday 2013 si vine cu mai multe oferte.

Update 7 - Romadria vine cu oferte Black Friday pentru 22&23 noiembrie.

Update 8 - poate vreti sa calatoriti virtual cu niste ghiduri de calatorie

Update 9 - Travel Studio are o oferta semnalizata corespunzator Black Friday.

Update 10 - Evenimentul zilei va atentioneaza de tepele care se pot da astazi si ofera un mic ghid de sfaturi. 

Update 11 - Vacante Reduse si-a facut si fundal dedicat si fiecare oferta este semnalizata cu un paianjen prietenos si zambitor.

Update 12 - Vacanta Eurotrip are sectiune dedicata ofertelor BF si fundalul pregatit special. 

Upgrade 13 - nu e chiar de BF, dar CFR Calatori anunta reduceri de pana la 50% pentru fiecare sfarsit de saptamana (zilele de vineri, sambata si dunminica) la biletele de tren achizitionate pentru ruta aglomerata rutier de pe Valea Prahovei. Sursa - manager.ro

Update 14 - New Hotels - oferte de BF pentru hoteluri si pensiuni in tara. Apare si un pop up dar se poate scapa usor de el.

Update 15 - Perfect Tour cu oferte BF pentru Thassos 

Update 16 - Malta.ro vine cu o oferta urata tare de BF, un pdf copilaresc care indica numai hotelul fara sa zica si o insula (sunt totusi 6) sau statiunea

Update 17 - Blue Air vine cu reducere 14.99 de BF 

Update 18 - Viotop Travel vine cu 7 pagini de oferte marcate BF

Update 19 - Europa Travel are oferte de BF doar pentru membrii clubului 

Update 20 - Zahir Travel are sectiune dedicata de Black Friday

Update 21 - Click-Travel vine cu week-end de reduceri BF pentru vacante de Revelion si la munte pe iarna

Update 22 - Infoturism anunta oferta Black Friday de la Dixi Travel pentru Revelion

Update 23 - Paralela 45 vine cu un countdown BF care nu poate trece neobservat 

Update 24 - Klever Travel vin cu un BF last minute Kenya

Update 25 - Kusadasi.ro vine cu BF sub forma de reduceri suplimentare la smart early booking  

Update 26 - Bali Tour anunta doar pe Facebook 2 oferte de BF, nesemnalizate  in niciun fel pe site
 
Si de incheiere va las cu o concluzie Wall Street Journal de pe finantistii.ro :"O analiza prezentata anul trecut de Wall Street Journal si compania Decide Inc. arata ca desi majoritatea retailerilor prezinta campania BLACK FRIDAY drept o ocazie de face cumparaturi la preturi imbatabile, valabile numai o zi din an, multe produse pot fi cumparate la preturi si mai mici, in alte perioade ale anului. Retailerii mizeaza de fapt pe impactul psihologic al campaniei Black Friday asupra cumparatorilor, convinsi astfel ca aceasta este cea mai buna ocazie pentru a cumpara produse la preturi foarte mici, desi in realitate lucrurile nu stau asa. "Consumatorii asociaza BLACK FRIDAY cu preturi bune, fapt care elimina impulsul de a compara preturile", explica Rob Docters, consultant pe probleme de preturi la McKinsey & Co.
"Cu ocazia fiecarei Black Friday, retailerii ii ademenesc pe consumatori sa astepte la cozi in orele reci ale diminetii, cu promisiunea unor oferte valabile o singura zi, care nu pot fi intrecute. In fiecare an, consumatorii se intreaba Oare merita?. Se pare ca raspunsul este de multe ori nu", noteaza Wall Street Journal in urma unei analize a celor mai mediatizate oferte, efectuata impreuna cu compania Decide Inc., specializata in agregarea datelor privind preturile."

Un comentariu: