Translate

miercuri, 14 mai 2014

Free Tours in Romania

V-am facut deja o lista foarte detaliata cu toate Free Tours din toata lumea, puse frumos in ordine alfabetica, verificate personal de mine una cate una.
Dar unii poate vor sa stie doar la noi in Romania unde se pot plimba in astfel de tururi. Sau poate nu stiau ca exista si la noi astfel de initiative si chiar daca au ajuns pe articolul initial s-a pierdut informatia.


Avantajele unui astfel de tur le-a detaliat foarte frumos Iulian pe Trans-Ferro. Voi copia cateva din ele:
"- traseul este gândit astfel încât să acopere majoritatea obiectivelor dintr-o zonă relativ restânsă – maxim 2 ore de mers pe jos, dar nu în continuu. Nu vei merge într-un ritm infernal, dar nici nu vei putea beli ochii la fiecare clădire, va trebui să fii atent la ghid (nota mea: fiindca el vine cu povestile ;-) )
- au ca punct de întâlnire un obiectiv important şi/sau uşor de găsit de turişti
- participarea la un astfel de ghid nu costă nimic. Traseele sunt gândite în aşa fel ca participanţii să petreacă tot timpul pe stradă şi/sau în clădiri sau curţi în care accesul este permis oricui, fără a plăti nicio taxă".
Nota personala: in cazul meu, la Constanta Free Tour, daca se doreste o vedere panoramica asupra Pietei Ovidiu, intrarea in Moscheea Carol si urcarea in minaret costa 4 lei.

Cu siguranta e loc de mai bine si mai sunt orase (ma gandesc din start la Sibiu si Alba Iulia) care merita astfel de tururi dar e bine si numai faptul ca s-a deschis si la noi aceasta nisa.
Le voi posta si aici in ordine alfabetica:

Arad - vine cu 2 oferte:   Arad free walking tour (este amica mea Cristina Puscas pe care o recomand) si Arad free tours. Ambele se tin la cerere, cel mai bine este sa luati legatura cu organizatorii.

Brasov - Guided Brasov - ii am in vedere la urmatoarea vizita in Brasov; zilnic, ora 18, punct de intalnire: Piata Sfatului langa fantana.

Bucuresti - Guided Bucharest - pe care imi tot propun sa-i incerc si eu :) se tin zilnic de la 10 si de la 18, punct de intalnire: Parcul Unirii langa ceasul din mijlocul parcului.

Separat exista un tur tematic dedicat Brancovenilor - Aflarea Brancovenilor - luati legatura cu organizatorii fiindca turul se extinde si in imprejurimile Bucurestiului (a fost initiat de Iulian de la Trans-Ferro si cand a plecat el din tara au preluat stafeta cei de la Hoinari Romani).

Si tot la tururi tematice in Bucuresti v-o mai recomand pe Anda de la Hai La Bord  care periodic a facut un tur de sinagogi. Asa ca daca va intereseaza subiectul luati legatura cu ea si cred ca i-ar face placere sa va ofere un tur.

Bucuresti mai vine si cu o oferta de tururi tematice prin cei de la Arcen (site si Facebook), care au chiar mai multe proiecte si sunt implicati si in week-endul care vine cu Noaptea Muzeelor (tururi ghidate, proiectii, expozitii, etc).

Cluj - Cluj Guided Tours; deocamdata se tine doar duminica, ora 16, punct de intalnire: statuia lui Matei Corvin din Piata Unirii.

Constanta - cu voia dumneavoastra - eu cu al meu Constanta Free Tour; punct de intalnire: parculetul Teatrului Fantasio, ora: 18 in timpul saptamanii, iar in week-end sunt mai flexibila. Si neaparat incaltari comode si rezistente, deoarece zona veche este in plin proces de restaurare. Si la fel: un contact inainte (mail sau telefon), raspund prompt ;-)

Craiova - desi nu e permanent eu va recomand sa o contactati si nu cred ca va refuza oportunitatea de a-si prezenta orasul - Dana's Boots .

Iasi - Ghid Iasi; se tine miercuri, ora 9, punct de intalnire Piata Unirii, se recomanda sa luati legatura cu organizatorii inainte.

Oradea - Oradea City Tour; se tin marti si joi ora 9 si ora 11, se recomanda sa luati inainte legatura cu organizatorii.

Ploiesti - Republica Ploiesti are evenimente spradice dar poate aveti noroc sa fiti la momentul potrivit pe acolo; nu sunt sigura ca sunt complet gratuite.

Timisoara - Timisoara tour guide. Asta am impresia ca nu este free tour, dar la fel, luati legatura cu organizatorii.

Iar daca vreti sa faceti city break in tara noastra eu am pregatit un articol cu un  City Break Constanta care la final are si recomandarile de alte city break autohtone promovate de colegi bloggeri sau separat recomandari de Mamaia statiune si imprejurimi, fara cluburi (transport, mancare, ce e de vizitat).

2 comentarii:

  1. Am făcut și eu turul gratuit din București, nu știu dacă atrasă mai mult de ideea unui tur ghidat prin orașul natal sau de faptul că ne-a fost ghid, Alex, un amic pe care l-am cunoscut la munte. Ideea e că mi-a plăcut.
    Iar pentru Craiova ghid ne-a fost Dana - nu cred c-am văzut olteancă mai mândră de orașul ei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. super, abia astept sa te plimb si prin Constanta candva :)

      Ștergere