Translate

marți, 3 iunie 2014

RATC cu suprataxa

Va ziceam in Constanta City Break si Ce sa faci in Mamaia despre transportul in comun si de faptul ca RATC  a introdus plata prin SMS a calatoriei.

E cu plusuri si cu minusuri exact cum am criticat si comasarea a 4 linii in 2 mult mai lungi.
Fiindca acolo eu sunt personal faultata. Eu sunt din putinele persoane care au de mers pana la fostul capat al liniei 2. Iar acum am de traversat un parculet ca sa imi fac alta conexiune. Acum ca e cald si bine mai merge de o plimbare. Trecem peste faptul ca uneori as vrea sa mai merg si eu pe tocuri si drumurile sunt praf si nu-mi permit o plimbare gratioasa. Ca sa nu mai amintesc si de problema cainilor maidanezi si a rahatilor de caini, comunitari sau cu stapani nesimtiti. Plus tomberoane rascolite in parculetul Teatrului Fantasio. Nu e vina RATC aici. 
Dar imi displace profund ca timp de 8 ani de zile mi se elibera linia de autobuz pe care mergeam si puteam cobori linistita iar acum mi se aglomereaza cu fiecare statie si am de dat din coate ca sa pot cobori. Cel putin una din linii (2 sau 5) ar fi putut intoarce totusi la Poarta 2 si apoi sa continue traseul de 40 sau 43, iesind pe Traian, stanga pe Tomis si dreapta pe Ferdinand. Zic si eu.

Si revin la subiectul articolului, plata prin SMS. Pe care am experimentat-o intr-o dimineata fiindca imi expirase abonamentul si nu apucasem sa fac unul nou. Constanteanul.com v-a facut o cronometrare a valabilitatii SMS care pe timp de primavara fara trafic a fost la limita (40 de minute); sa-i vad eu cum mai acopera aceeasi distanta la ore de varf si in timpul sezonului.

Problema mea e alta: da, e o idee foarte buna plata prin SMS dar la un calcul simplu al tarifului (0.4 Euro + TVA) eu am platit 2.1 lei pe 1 calatorie in loc de 1.5 lei. Eu vreau sa platesc 1.5  lei, nu sa le amortizez lor costul aplicatiei in 6 luni.
Nu e vina si nici problema mea ca nu sunt chioscuri de bilete la fiecare statie. In foarte multe orase calatoriile se pot cumpara de la sofer. In mod legal, ca asa se pot "cumpara" si la noi la sofer cu 1 leu dar nu vreau sa fac nici asta.
Si nu ar trebui sa fie mai ieftin de fapt? Fiindca vorbim de o plata printr-o aplicatie, ceea ce inseamna ca s-a implementat o data si bine, nu implica bilete printate, nu mai e de platit salariul unui om la program zilnic si nici plata unui spatiu cu utilitati aferente. Inca o data, zic si eu.

Si mai am un repros, de fapt doua daca tot sunt pornita: ar fi chiar asa de greu sa se printeze niste harti cu traseele liniilor publice din Constanta? Iar pe autobuzul descoperit sa li se dea o mica harta cu strazile pe care merge autobuzul si pe spate cu prezentarea catorva obiective? Fiindca se urca turistii rataciti si habar nu au pe unde trec sau unde ar trebui sa coboare, sunt la bunavointa soferului sau a celorlalti calatori.

Si nu am terminat: pretul abonamentului. Cand s-a facut prima data biletul de 2 calatorii 3 lei s-a majorat abonamentul de o linie la 50 de lei. Cand s-a facut biletul 3.5 lei s-a majorat abonamentul la 55 lei. De cateva luni bune biletul a revenit la 3 lei dar abonamentul este in continuare 55 de lei. Buni navetistii astia sa acopere gratuitatile altora!

Hai ca s-au facut 3 reprosuri. Ma opresc aici, dar probabil ca voi reveni periodic sa-mi vars amarul pe acest subiect.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu