Translate

vineri, 31 octombrie 2014

Saptamana Yuka - ep. 4 - design pe hartie si produs finit

Va ziceam in episodul 3 la stilurile de amenajare ca de fapt magia sta in unicitatea noastra. Fiecare vom vedea un spatiu altfel amenajat. Folosind poate aceleasi elemente. Si atunci avem nevoie uneori de sfatul unui designer care sa ne arate de ce o piesa da mai bine intr-un spatiu decat in altul. Sau un element se potriveste si altul nu.
(mai aveti ep. 1 - colectii, ep. 2 - culori , album integral fotografii)
La una din intalnirile noastre la sediul Yuka am avut ocazia sa vedem si sa aflam cum se desfasoara partea premergatoare achizitionarii unui produs. Recunosc sincer ca am fost impresionata de profesionalismul tuturor celor din echipa, fiindca cei de la vanzari fac echipa cu cei de la design carora le transmit informatiile obtinute de la client si la randul lor designerii tin legatura cu oamenii de la fabrica si de pe teren cand se asambleaza si instaleaza produsele comandate.
Ti se iau frumos toate datele, masuratori, schite, se afla dorintele clientului si mai ales bugetul. Este o parte importanta discutiei si din partea vanzatorului ca sa stie unde sa se incadreze si din partea clientului ca sa inteleaga costul final al unui produs. Orice detaliu suplimentar va schimba pretul produsului final. 
Pentru detalii de design si contractul de design care se va semna va puteti informa detaliat de aici.
Eu le-am dat detaliile atat cat m-am priceput si am primit deja o schita de design pentru holul pe care doresc sa-l decorez.  
Sa va zic cat de activi sunt oamenii astia? Ca lucreaza inclusiv duminica?
Apropo, da, magazinul este deschis si duminica de la 9 la 18, aviz doritorilor.
Revin cu o prima imagine de la designer. Eu deja ma gandeam si la un contrast in doua culori (ca doar ne facusem temele despre culori de baza la o vizita anterioara ), mai am de decis cate rafturi pun pentru pantofi (ca trebuie multe). Si mi-a mai placut un detaliu de rafturi taiate frumos in triunghi, in primul rand fiindca mi se pare ca mai da o usoara idee de spatiu recuperat, desi poti folosi raftul respectiv, dar eu daca am colturi ascutite in drum sunt mari sanse sa si intru in ele :) Trebuie sa le mai studiez odata colectiile, cred ca face parte din Terra sau Pandora.
Iar la categoria finisaje...waw...incepe sa devina grea decizia.


Si apoi am fost la fabrica. Te astepti sa fie galagie, sa fie sectii multe. Nu e cazul aici. O echipa de 6-7 oameni coordoneaza totul, in liniste si eficient. 
M-a impresionat sistemul de pontaj, fiindca asa nu exista sansa ca cel care fumeaza sa aiba mai multe pauze decat un nefumator.
Mi-a placut sistemul de  etichetare care arata toate detaliile comenzii si separat au si o fisa care urmareste progresul piesei pana la livrarea finala.
Ne-au arata sistemul de taiere, si pe mine m-a fascinat cat de putine pierderi au si cat de frumos colecteaza rumegusul, care apoi se refoloseste. Frumos, curat, eficient.
Apoi am vazut cum se taie o bucata de pal la unghi de 45 de grade. De acolo am vazut cum se pregatesc orificiile pentru piese. Care piese apoi se imbina intr-o piesa de mobilier sub actiunea unei prese. Presa care nu actioneaza la caldura ci la forta. 
E interesant si imrepsionat sa fii parte din ceea ce vezi doar la televizor sub denumirea de "how it's made".
pregatirea piesei pentru presa
presa de aproape
centrul de comanda al presei
fisa care urmareste progresul unei piese
pontajul
colectarea rumegusului
masina de taiere la drept

pierderile ; care nu se arunca ci se refolosesc in special pentru brichete de soba
taiere la unghi de 45
detaliu
Inchei iar amintindu-va de faptul ca va exista si un premiu pentru cititori. Oficial concursul tine pana pe 3 noiembrie, dar cum eu voi fi plecata mai aveti cateva zile de gratie in care puteti comenta, pune intrebari. Probabil pe vineri 7 noiembrie voi ajunge la un calculator si voi decide un castigator.

P.S. - am ales-o castigatoare pe Diana B, din articolul 1, ne-am vazut si la premiere si revin cat de curand cu articole si poze noi despre cei de la Yuka.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu